Sider

torsdag den 16. december 2010

Halvvejs!

Så er kur nummer 8 overstået - nu er der kun 8 tilbage! Det er fandme dejligt. Der var helt sindsygt travlt på afdelingen i dag, tror de havde 114 patienter igennem - dog skulle de ikke allesammen have kemo. Hvis de skulle havde cyt ihvertfald haft nok at se til! Tror min kur kom omkring kl. 12 eller sådan noget, så jeg sad og ventede rimelig længe på den. Det der med at skulle dele et værelse er altså ikke lige mig. Specielt fordi de patienter der er på den afdeling typisk er dobbelt så gamle som mig! Men der er da ikke ligeså mange gange tilbage som der har været.

Beskæftiger mig lige pt. med en dejlig dosis skolearbejde. Mit studieretningsprojekt skal skrives og jeg synes da selv at det går rigtig godt. Allerede her på dag to ud af de 7 vi har til at skrive projektet er jeg næsten halvt færdig og er begyndt at sætte flueben ud for de punkter af min problemformulering jeg har besvaret. Er endda begyndt at lægge planer for hvor meget jeg skal nå hvilke dage - har f.eks. allerede lavet en dagsorden for hvad jeg skal lave fredag og hvem jeg skal snakke med. Det skal nok blive rigtig godt det er jeg sikker på.
Det største problem er egentlig at jeg ikke kan være på skolen når projektet skal afleveres, da jeg træner sammen med andre kemopatienter ved Kræftens Bekæmpelse, men min skoleleder har været så flink at give mig lov til at aftale med min vejleder hvis jeg havde brug for en dag ekstra pga. min behandling. Jeg ønsker faktisk ikke en dag ekstra - for det eneste det betyder er bare at jeg bliver en dag senere færdig med projektet, men jeg håber på at jeg kan aftale med min vejleder at det er ok jeg først afleverer lidt senere på dagen end de andre.

Noget af det der driller mig rigtig meget er lugten oppe på afdeling 700 hvor jeg får kemoterapi. Den gør at jeg har ekstremt svært ved at spise deres mad deroppe uden at få rimelig voldsom kvalme og kombineret med kemoen der i forvejen giver dig kvalme så er det jo ikke så heldigt. Dog har jeg sværere ved at sige nej til flødekartofler så sådan en portion var jeg da nødt til at have da de spurgte mig om det. Dejligt smagte det uden tvivl også selvom lugten på afdelingen gjorde det lidt træls.

Nu bliver næste højdepunkt i min behandling at få foretaget midtvejsscanningen der finder sted d. 29. december kl. 11.45. Håber på at alt ser ud som det skal og behandlingen har haft den ønskede effekt. Jeg er ihvertfald optimistisk!

Til sidst vil jeg blot ønske alle en rigtig glædelig jul og et godt nytår. Vi fortsætter kampen i 2011!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar